joi, 8 martie 2012

Barcelona City Break

Motivul pentru care am cam absentat in ultima saptamana de pe blog a fost unul cat de poate de intemeiat... si anume am petrecut cateva zile departe de zapada murdara din Bucuresti, bucurandu-ne in schimb de soarele cald din Barcelona. Destinatia nu a fost intamplatoare, de mult ne doream sa ajungem acolo, iar cand am prins o oferta de la Tarom, alegerea a fost usoara. A fost o vacanta scurta, in care am umblat mult si am vazut un oras frumos, dar am si degustat delicii din bucataria catalana. Din cauze de prea multe poze si prea multe de spus, va astept si maine cu detalii despre celebra piata La Boqueria :)
Mai intai sa va spun cate ceva despre oras si alte travel tips, care sper sa va fie utile. Din aeroport ne-am cumparat abomanente pentru transport, care includeau calatorii nelimitate pe toate trenurile, autobuzele si metrourile, inclusiv autobuzul 46, care face legatura dintre oras si aeroport. E foarte util, obiectivele turistice sunt destul de departe unele de altele, iar noi am folosit din plin transportul in comun. Exista si niste carduri de transport + reduceri la muzee, dar diferenta de pret e mult mai mare decat reducerile, asa ca nu prea merita, decat daca vizitezi cam tot.
Am bifat obiectivele clasice: Montjuic de unde se poate admira atat orasul cat si marea, impresionanta Sagrada Familia, La Pedrera si alte case cu amprenta lui Gaudi, La Rambla, parcul Ciutadella, Palatul de Muzica Catalana, si desigur, stadionul Camp Nou, unde chiar am fost la un meci al Barcelonei. Daca am avut noroc sa joace acasa chiar in weekendul in care eram acolo si am gasit bilete, era pacat sa ratam momentul, mai ales ca avem microbisti infocati printre noi :)
Am vizitat si acvariul, care ne-a impresionat prin tunelul printre rechini, pisici de mare si diversi alti pesti. Cine e interesat, poate face cursuri de scufundare de o zi si poate inota in acel acvariu, impreuna cu rechini :)
In plimbarile prin oras am vazut o multime de papagali, care nu vorbesc, dar fac o galagie incredibila.
Si despre helpful tips de care va spuneam: la plecare, in aeroport, dupa security check, am gasit o multime de suveniruri  (mai ales culinare) mai variate si la preturi mai bune decat ce am vazut prin oras. Asa ca daca nu aveti timp de cumparaturi, lasati-va loc in bagajul de mana si plecati din timp spre aerport.
Toate ca toate, dar Barcelona este un loc plin de traditie culinara, mai ales la capitolul peste si fructe de mare, asa ca let's talk food :)
Pentru ca nu ne-am luat mic dejun la hotel, am incercat patiseriile care se gasesc peste tot in oras si sunt foarte bune. Pe langa o multime de gogosi, muffins, palmieri si alte foietaje dulci, mai mari sau mai mici, servesc si sandwich-uri, cafea, sucuri sau cacao cu lapte. Cel mai greu era sa alegi, sincer eu as fi luat din toate :)) noroc ca erau si mini-chestii, pe care le-am mai combinat. In jur de 10 - 15 euro un mic dejun pentru doi mi se pare o afacere buna :)

Prima cina la Barcelona am luat-o tot pe langa hotel, in zona statiei Sant Gervasi. Am optat pentru o salata cu fructe de mare, somon afumat, avocado si citrice, si niste nachos cu carne, guacamole si salsa picanta.

La pranz, in prima zi am poposit pe langa piata La Boqueria, la restaurantul Euskal, unde am inceput cu un tapas, adica un aperitiv, pe care noi l-am ales sa fie carnati condimentati. Gasiti, la toate restaurantele, o varietate de tapas: carnati, cartofi prajiti, calamari pane, ciuperci sau anghinare marinate, sunca, bruchete cu o multime de toppinguri, diverse salate de fructe de mare. Felul principal a fost paella cu fructe de mare, foarte aseamanatoare cu ce am facut aici si cotlet de miel cu cartofi prajiti. Toate, desigur, langa un pahar de sangria pentru mine si de bere pentru Robert :)

Tot pe la Rambla, aproape de intrarea dinspre Placa Catalunya, am ochit o gelaterie de la care am primit flori de inghetata. Cea mai buna inghetata :)

De cafea, cirese amare, banane sau ciocolata, toate au fost delicioase.
In ultima zi, am dat o fuga pe plaja, sa vedem marea si sa ne plimbam prin Barcelonetta, in cautare de restaurante cu specific pescaresc. Am gasit ceva dragut, Peru parca ii zicea, dar avea mancaruri cat se poate de spaniole si eram inconjurati de localnici. Ni s-a parut o alegere buna la pranz un meniu cu 3 feluri, cafea si o bautura, meniuri care sunt oferite de majoritatea restaurantelor.
La aperitiv am luat niste pesti prajiti si vinete umpute gratinate cu sos alb. Noroc ca era doar o jumatate de vanata :)

Felul principal a fost tot paella cu fructe de mare, si niste pui la cuptor cu legume, la care bateriile aparatului foto au cedat, deci fara poze la creme caramel sau placinta cu lamaie.
Preturile variaza foarte mult in functie de locatie, de la 60 de euro pentru un pranz in doi pe La Rambla, la 35 de euro in Barcelonetta.
La fel ca in Amsterdam, si in Barcelona se gasesc mici magazine pe strada cu cartofi prajiti si o maaare varietate de chipsuri. Fara ketchup si maioneza nu se poate :) La fel, daca vreti ceva dulce si nu vreti sa va opriti din plimbare, puteti lua churros umpluti cu crema de vanilie sau ciocolata, glazurati sau nu, care se vand pe strada.
Am degustat si cateva beri spaniole, cea mai buna a fost Estrella, nici San Miguel sau Xibeca n-au fost rele, dar tot sangria e mai buna :)