marți, 30 octombrie 2012

Taitei de Casa

Una din amintirile mele din copilarie este sunetul produs de aluatul de taitei lovit de masa, cand Buni il intindea intr-o foaie incredibil de subtire. Si apoi servanta plina de taitei taiati subtire si lasati la uscat. Nu stiu de unde avea atata putere sa-i pregateasca atat de frumos, pentru ca sa stiti, asta nu-i treaba deloc usoara, dupa cum am testat pe pielea mea. Sunt perfecti pentru o supa cu pui de la tara, despre care va spun maine, supa in care am vrut s-o pastram bio-eco, de unde si avantul pentru intins aluat. Va recomand sa incercati reteta doar daca aveti masina pentru paste sau daca vreti sa faceti muschi la maini :) E adevarat ca sunt mult mai buni decat cei cumparati, deci a meritat efortul, dar mainile mele inca poarta urmele "luptei" cu facaletul :)
Pentru o portie mare de taitei - care poate fi folosita la 2 supe/ciorbe, am folosit:
  • 2 oua
  • 200 g faina
  • un praf de sare
Asezam pe blatul de lucru un delusor de faina, in mijlocul caruia facem o gaura si punem cele doua oua si un praf de sare. Incepem sa framantam si o tinem tot asa pana cand toata faina este incorporata. Nu-i munca usoara, aluatul fiind destul de tare, dar cu putina perseverenta se poate.
Infoliem bila de aluat obtinuta in folie alimentara si o lasam sa se odihneasca vreo 30 - 45 de minute. Dupa acest timp de relas, cu forte proaspete, impartim aluatul in doua, pentru a fi mai usor de manevrat si incepem sa-l intindem pe fiecare, intr-o forma cat de cat dreptunghiulara, pe masa presarata cu putina faina. Si intindem... si intindem... si mai intindem putin, pana obtinem o foaie suuuuubtire, cat de subtire se poate, de 1-3 mm.
Impachetam aluatul ca un rulou si taiem "felii" cat mai subtiri. Presaram faina si ii rasfiram, dupa care ii asezam pe o masa, peste hartie de copt, si ii lasam o zi sa se usuce, intr-o camera bine ventilata si cu aer uscat, deci preferabil nu in bucatarie.
Dupa acest timp ii putem folosi in supe, ciorbe sau taitei cu lapte, lasandu-i sa fiarba in jur de 8-10 minute. Pot fi pastrati in camara, intr-o cutie inchisa ermetic sau intr-o punga timp de 2-3 saptamani.



Un comentariu:

Mihai Moga spunea...

Sunt foarte buni. Mie si acum imi prepara mama mea taitei de casa.