duminică, 15 mai 2011

Orez cu Lapte


Zilele trecute ramasesem cu aproape un litru de lapte, cu care nu prea stiam ce sa mai facem. Cand am fost la cumparaturi, si am ajuns pe la orez, ne-a lovit dintr-o data: orez cu lapteeee :)) Atat de bun si atat de simplu incat nu am rezistat nici un minut tentatiei, asa ca imediat dupa ce am ajuns acasa am pus rapid de poze si apoi de-o portie delicioasa de orez.

Pentru vreo 4 portii avem nevoie de:
  • cam 250 g orez (o cana mai mare)
  • aproximativ 1 litru de lapte
  • 100 g zahar (4 linguri), sau mai putin, daca il mancati cu dulceata
  • 1 pliculet zahar vanilat
Orezul il alegem si il spalam bine de tot in mai multe ape. Pana ajungem sa-l folosim, il lasam in apa sa se umfle, ca sa fiarba mai repede.
Punem la fiert laptele cu zaharul si zaharul vanilat. Cand incepe sa clocoteasca, adaugam orezul, scurs de apa si lasam sa fiarba, la foc mic, 15 - 20 de minute, sau pana e fiert. Aveti grija sa amestecati mereu, pentru ca altfel orezul se lipeste si se arde. Daca lichidul scade si orezul nu e fiert, mai adaugati cate putin lapte sau apa.
Orezul este bun cald sau rece, servit langa niste dulceata, miere sau chiar simplu, doar cu putina scortisoara presarata pe deasupra. Minunat, asa ca nu ne mai gandim atat de mult la calorii, care sunt vreo 130 la 100 de grame.




5 comentarii:

nilgun spunea...

si eu sunt fan orez cu lapte! eu la un l de lapte pun doar o ceasca de orez

Lucia spunea...

Doamne ce pofta mi-ati facut! Clar, diseara pun si eu de-o portie cu multa scortisoara!

Carmen spunea...

ma bucur ca v-am dat o idee de ceva bun :)

Alina---Explora Cuisine spunea...

Ce bunatate, si eu vreau sa fac acum :)) O seara placuta!

Laura spunea...

ce bine arata!
imi aduce aminte de copilarie :)
sa incerci si cu dulceata....e genial!