marți, 28 august 2012

Electrolux Transforma Fructele in Dulceata - Dulceata de Afine

Desi vara aceasta a trecut incredibil de repede si nici nu-mi vine sa cred ca mai sunt cateva zile pana la inceputul toamnei, am reusit sa profitam destul de mult de fructele noastre preferate, printre care se numara si afinele. Cel mai des le-am savurat dimineata, impreuna cu iaurt si fulgi de ovaz, dar si in diverse prajituri, cum ar  fi colorata tarta cu fructe sau delicata pavlova. A, si sa nu uitam, de afinata si bombele cu afine, care incep sa devina o traditie :) Anul acesta, pe langa afinele congelate care nu lipsesc din meniul de iarna, am hotarat sa incercam si o dulceata, numai buna pentru niste papanasi care sunt in plan :)
Ideea noastra s-a potrivit la fix cu provocarea Electrolux, care, la apropierea toamnei ne invita sa transformam fructele preferate in dulceata :)
Am folosit:
  • 1,4 kg afine
  • 700 g zahar (se poate pune si doar 500g)
  • 2-3 cuisoare
  • 1 baton de scortisoara
  • zeama de la jumatate de lamaie
Am folosit afine de padure, cele mai mici, pe care le-am curatat de crengute, frunzulite si ce mai ramasese prin ele si le-am spalat cu grija. Le scurgem de apa, le amestecam cu zaharul si le lasam vreo ora sa-si lase sirop. Le punem la foc mic pana se topeste zaharul, iar apoi dam focul mai mare si adaugam cuisoarele si scortisoara. Amestecam des, mai ales prin scuturarea cratitei, pentru a pastra fructele intregi. Fierbem dulceata pana se leaga siropul, adica ramane bobita daca picuram pe o farfurie. Nu dureaza foarte mult, vreo 30 de minute sa zicem.
Stingem focul, turnam zeama de lamaie si scoatem cuisoarele (daca se poate) si scortisoara. Turnam dulceata in borcane curate, le inchidem bine, le intoarcem sa stea pe capac si le lasam asa cateva minute. Invelim borcanele in patura, sau mai bine zis in prosoape de bucatarie, lasandu-le impachetate pana a doua zi.
Din aceste cantitati am obtinut vreo 6 borcane micute (intre 200 si 400 g), plus ceva pentru pozat si degustat :)




2 comentarii:

In bucatarie la Sidy spunea...

Este dulceata mea preferata....nici nu concep sa fie iarna si sa nu o am in camara....
Minunat ti-a iesit !
Bravo...
Te tzuc !

Micky Apostu spunea...

O dulceata buna si aromata! Bravo furnicuti!