vineri, 28 mai 2010

Salata de Icre


Imi place mult salata de icre, dar ce gasim la magazine nu mi se pare ca are vreo legatura cu icrele, e doar petrol, vorba furnicutului. Asa ca am cautat prin frigider niste icre de crap, ne-am pus pe treaba, si ne-a iesit o salata delicioasa. Avem icrele de la un peste mare, si le tinem la frigider, intr-un borcan amestecate cu sare. In acest fel icrele tin cateva luni fara nici o problema, doar ca in timp se lipesc si devin de consistenta unui jeleu, dar se separa cand le pregatim.


Pentru cateva portii generoase de icre, cam 5 - 6, avem nevoie de:
  • 50 g icre
  • 2 linguri (40 g) gris
  • 100 ml ulei
  • 1 ceapa mica
  • zeama de la o lamaie
In primul rand pregatim grisul ca pentru grisul cu lapte: fierbem cam 150 ml apa si adaugam grisul in ploaie, amestecam si lasam cateva minute sa fiarba. Lasam sa se raceasca complet inainte sa-l folosim.
Separat intr-un bol amestecam cu mixerulicrele pentru a le curata de pielite, daca nu au fost deja curatate.
Pielitele vor ramane pe tel, iar in bol avem icrele gata pentru salata. Punem cate o lingura de gris si o incorporam in amestec. Cand am folosit grisul, incepem sa turnam uleiul ca la maioneza, cate putin si amestecam cu o lingura. Din cand in cand adaugam si putina zeama de lamaie. La final tocamceapa marunt si o adaugam.
Mutam salata intr-un bol mic si servim pe o felie de paine de secara si seminte de in. Asta da salata de icre, cu 315 calorii / 100 grame. Destul de mult, dar macar stim ce contine. Urmeaza in curand si o varianta mai light de salata de icre, tineti aproape :))




Un comentariu:

kata spunea...

ce pofta de icre mi-ai facut.......dar suntem in post asa ca trebuie sa astept pana in weekend cand e dezlegare la peste ;)
concursul yafei "sfoara in tara" s-a terminat, iar din liste reiese ca trebuie sa iti trimit premiul asa ca astept adresa ta pe mail la kata_0587@yahoo.com
o zi frumoasa iti doresc in continuare :*