miercuri, 26 octombrie 2011

Condiment Din Legume Uscate

Sau sa-i zicem mai scurt vegeta :) Adica praful acela pentru condimentarea mancarurilor, pe care nu l-am folosit in bucataria noastra niciodata. Motivul e simplu, "gustul" pe care il dau condimentele din aceasta categorie e mai mult de la cantitatea exagerata de sare sau cine stie ce gume si potentiatori, deci e mai bine sa le evitam. Asa ca anul acesta am incercat, in premiera, sa pregatim legume uscate care s-au transformat apoi in pudra. Si le-am folosit deja intr-o ciorba, deci sunt comestibile :))
Am folosit:
  • 5-6 morcovi
  • 2 radacini de telina + tulpinile aferente (fara frunze)
  • 3 radacini de pastarnac
  • 1 gogosar
  • 2 ardei grasi, trebuie sa fie cat mai carnosi, altfel nu mai ramane decat pielita
Nu va apucati de treaba asta daca nu aveti cateva ore bune la dispozitie, pentru ca, desi nu prea e mare lucru de facut, dureaza. Acum, dupa ce v-am avertizat, putem incepe :)
Taiem legumele cubulete destul de mici si egale. Le asezam in tava, peste o fasie de hartie de copt. Punem tava la cuptor, la temperatura minima, cu usa semi-deschisa. Si le lasam acolo pana se usuca, adica vreo 3-4 ore, timp in care le amestecam de cateva ori.
Dupa ce legumele se racesc, le rasnim, operatiune la care noi am folosit o rasnita vintage, luata cu imprumut. Nu de alta, dar am incercat cu rasnita manuala de la Ikea si n-am razbit deloc :)
O parte din legume le-am lasat intregi, pentru ca vom incerca sa le folosim ca atare in ciorbe. Pastram condimentul din legumele uscate in borcanase inchise ermetic si folosim cate 2-3 lingurite la o ciorba de 5 litri. Din cantitatile folosite am obtinut 5 borcane mici de pudra si unul de legume uscate.




4 comentarii:

Edith spunea...

Tare fain! Felicitari pentru rabdare! :)

Alice spunea...

super..ma bag si eu la inaintare curind...ms pt explicatii
pup furnicile

Miha spunea...

Ce idee grozava1

Carmen spunea...

Fetelor, ma bucur ca va place ideea :)