miercuri, 21 aprilie 2010

Briose cu Banane


Ce idee nastrusnica ne-a venit acum cateva zile... ca am putea face niste briose, sa avem la cafeaua zilnica. O idee nu tocmai rea, dar destul de dificil de pus in practica, pentru ca tavile de briose nu sunt prea usor de gasit, parca disparusera de la toate magazinele. Intr-un final am gasit la Ikea, desi aparea ca lipseste din stoc, dar am avut noroc si nu au baza de date si siteul tocmai la zi... programatorii astia :))
Si cum trebuia sa initiem tava de briose cu o reteta interesanta, am tot cautat si compilat pana am obtinut o reteta usoara si aromata de briose cu banane si scortisoara.
Au iesit fix 2 tave, adica 24 de briose si am folosit:
  • 420 g faina
  • 4 banane destul de mari
  • 100 g zahar alb
  • 100 g zahar brun (puteti pune doar alb, daca nu aveti si brun)
  • 1 ou
  • 70 g unt
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1 lingurita bicarbonat de sodiu
  • scortisoara dupa gust
  • un praf de sare
Amestecam faina, praful de copt, bicardonatul si sarea intr-un vas incapator, pentru ca il vom folosi sa omogenizam la sfarsit toate ingredientele.
Pasam bananele cu furculita, adaugam oul batut ca pentru omleta, ambele tipuri de zahar, scortisoara si untul topit. Untul puteti sa-l topi in baie de abur, sau la foc foarte mic direct pe aragaz. Daca preferati a doua varianta, aveti grija si luati din cand in cand untul de pe foc, pentru ca el se topeste si atunci, dar nu se incalzeste prea mult. Amestecam bine cele de mai sus si apoi turnam peste faina. Omogenizam faina in amestecul de banane si unt, avand grija sa nu se faca cocoloase.
V-am spus de la inceput ca e rapida reteta pentru ca deja suntem gata sa punem in tava.
Noi am folosit si forme de hartie pe care le-am pus in tava, si asa nu a mai fost nevoie sa ungem tava. Daca nu aveti forme de hartie, este bine sa ungeti cu putin ulei interiorul tavii, pentru ca sa puteti scoate usor briosele.
Umplem fiecare briosa cam 3 sferturi, pentru ca ele vor creste destul de mult in timp ce se coc.
Dam la cuptorul incins la 200 grade pentru aproximativ 20 - 25 de minute, pana trece testul scobitorii.
Sunt excelente langa o cana de cafea calda, si au 230 calorii / 100 grame.



Printeaza reteta (fara imagini)

Un comentariu:

ionela spunea...

zici ca sunt coifuri de bucatar! dragute foc!