marți, 20 aprilie 2010

Escalop de Vitel cu Ciperci


Aveam prin congelator niste pulpa de vitel cu care ne tot intrebam ce sa facem, ca era prea multa sa facem doar furnici in copac, oricat de mult ne plac :)) Mi-am amintit ca pe vremuri, cand mergeam cu bunicii vara la munte, escalopul era printre preferatele mele si asa am gasit ce sa facem cu vitelul.
Furnicutul a gasit cateva retete interesante pe un site doar cu retete de vita / vitel din care ne-am inspirat. Si cum nu ne simteam bine daca nu adaugam ceva nou, am folosit si rosmarin, pentru ca merge bine atat cu carnea de vita, cat si cu ciupercile.

Sa trecem la fapte si sa facem 4 - 5 portii cu:
  • 800 - 900 g pulpa de vitel fara grasime
  • 450 g ciuperci
  • 2 linguri ulei
  • 1 ceapa
  • 1 borcan mic de smanatana (200 g)
  • 1 pahar de vin alb (200 ml)
  • 2 linguri de faina
  • 1 cubulet de unt cat o nuca(aprox 20 g)
  • sare, piper, rosmarin
Spalam carnea si o taiem felii subtiri. O bucata de carne ar trebui sa fie cam de dimensiunea palmei. Se pune uleiul la incins si se prajeste carnea timp de aproximativ 10 minute, pana se coloreaza si este aproape facuta.
In timp ce se face carnea, luam ciupercile spalate si stropite cu putina zeama de lamaie ca sa ramana albe, le taiem felii. Ceapa o tocam marunt si le lasam pe ambele sa-si astepte randul.
Cand carnea e gata, o scoatem pe o farfurie si in locul ei aruncam pe foc ceapa si ciupercile. Potrivim de sare, piper si rosmarin si le lasam sa fiarba vreo 10 - 15 minute cu capacul pus. Adaugam apoi smantana si vinul, omogenizam si mai lasam sa fiarba vreo 5 minute. Punem untul si presaram faina, amestecand bine ca sa nu se faca cocoloase. Dam focul spre minim, adaugam carnea in sos si lasam sa fiarba pana cand se ingroasa sosul, amestecand din cand in cand.
Aroma ciupercilor, impreuna cu vinul si rosmarinul se combina foarte bine, asa ca tot mai verificam sa vedem daca nu e gata o data mancarea asta :)
Servim simplu sau cu mamaliguta si socotim caloriile: 280 calorii la 100 grame, dar am folosit o smanatana mai grasa.




Niciun comentariu: