miercuri, 7 aprilie 2010

Friptura la Cuptor


Am facut aceasta reteta de Paste, dar are nici o legatura cu traditiile de Paste, asa ca nu am postat-o mai devreme. Aveam un ciolan de porc cu care nu eram foarte hotarati ce sa facem. Asa ca am preferat sa-l folosim la o friptura mai deosebita, decat la clasica fasole cu ciolan :)
Am combinat 2 tipuri de carne: porc si pui, pentru ca unor invitati se poate sa nu le placa un anume animal, astfel ca au putut alege ce au vrut. Desigur, puteti face doar cu pui, dar ciolanul are o savoare speciala.

Am facut aproximativ 5-6 portii, si am folosit ingredientele:
  • 1 ciolan crud
  • 2 piepti de pui dezosati
  • 4 dovlecei mici
  • 3 morcovi
  • 7 cartofi
  • 1 ceapa mai mare
  • 3 - 4 catei de usturoi 
  • sare, piper
  • condimente pentru pui
  • foi de dafin
  • piper boabe
In primul rand am pus ciolanul la fiert in oala presiune impreuna cu 2 foi de dafin, cateva boabe de piper si sare. Am lasat sa fiarba aproximativ 50 de minute - 1 ora, pana cand se fierbe bine carnea, dar inca nu se desprinde de pe os.
In timp ce fierbea ciolanul, am pregatit legumele si puiul. Am taiat fiecare piept de pui in 4 si le-am condimentat cu amestecul de condimente pe care il luasem cand am fost in concediu si am considerat ca e timpul sa-l testam. Puteti folosi orice amestec de condimente pentru pui va place, sau puteti pune cimbru, boia si piper.
Am taiat legumele in sferturi si le-am asezat in tava, in jurul puiului. Intre timp a fiert ciolanul si putem folosi apa in care a fiert ca sa o punem peste pui si legume. Atunci nu mai e nevoie sa punem ulei peste legume. Scoatem ciolanul din apa si il lasam sa-si astepte randul la cuptor. 
Acoperim tava cu o folie de aluminiu, ca sa nu se usuce carnea si dam la cuptorul incins la 220 de grade pentru aproximativ 30 de minute. Dupa acest timp dam la o parte folia de aluminiu si punem ciolanulin tava. Mai dam la cuptor inca 20 - 30 de minute, ca sa se rumeneasca toate ingredientele. Mirosul este fenomenal, iar rezultatul a fost un mare succes, cu aproximativ 220 calorii la 100 de grame.



Printeaza reteta (fara imagini)

Niciun comentariu: