miercuri, 14 aprilie 2010

Salata de Pui cu Telina


Continuam cu retetele simple si usoare, si incercam o salata de telina cu pui. Ne-am inspirat dintr-o reteta americana pe care am mai modificat-o pe ici pe colo, ca sa iasa cum ne place. Sper sa va placa si voua, pentru ca este foarte racoritoare si aromata. 
Am folosit telina pentru frunze, se numeste Amsterdamse si o gasiti la supermarketuri. Are o aroma foarte placuta, nu mi se pare asa puternica ca telina pentru radacina. Se combina foarte bine cu tarhonul pe care nu l-am gasit decat uscat, din pacate. Pana rasare cel din gradina trebuie sa ne multimim cu ce gasim la magazin :))
Puteti face aceasta salata cand fierbeti un piept de pui pentru supa, sau il puteti fierbe simplu, cum am facut noi.
Pentru 2 portii avem nevoie de:
  • 1 piept de pui (aprox 600 grame)
  • 1 telina pentru frunze
  • 3 - 4 linguri de maioneza
  • zeama de la jumatate de lamaie
  • 1 cana mica de alune (aprox 70 - 80 grame)
  • 1 ceapa mica
  • tarhon, sare, piper
  • pentru pui: 1 frunza dafin, sare, cateva boabe piper
Cum spuneam, am fiert pieptul de pui special pentru aceasta salata in apa cu sare si cateva boabe de piper. Luam spuma de cateva ori cand incepe sa fiarba, iar apoi punem frunza de dafin, ca sa ii dea putina aroma. Lasam sa fiarba la foc potrivit aproximativ 30 - 40 de minute, apoi aruncam apa si lasam carnea sa se raceasca.
Intre timp desfacem fiecare tulpina de telina, o spalam bine si apoi o tocam. Tocam marunt si ceapa si pregatim sosul.
In vasul in care vom face salata punem maioneza, zeama de lamaie, sare, piper si tarhon si le amestecam bine. Adaugam telina, ceapa, alunele si pieptul de pui tocat cubulete si omogenizam bine. Daca vi se pare ca mai trebuie, puteti adauga mai multa zeama de lamaie. Cand adaugati sare trebuie tinut cont daca alunele pe care le folositi sunt sarate sau nu, si cat de sarata e maioneza. Noi am avut alune prajite dar nesarate si am pus ceva mai multa sare.
Ornam cu o felie de lamaie si mai spunem ca 100 grame au in jur de 200 calorii.




Printeaza reteta (fara imagini)

Niciun comentariu: