joi, 26 august 2010

Baba Ghanoush


Cunoscuta si cu numele Baba Ganoush', Baba Ghannouj or Baba Ghannoug, este o salata de vinete mai altfel, specifica bucatariei arabe. Aveam de gand sa o incercam de mai multa vreme, pentru ca parea o reteta interesanta. Si asa a fost, o salata foarte aromata, cu mult mai putin ulei decat salata clasica de vinete.
Partea cea mai neplacuta la o pregatirea vinetelor este prajitul, pe aragaz se face un dezastru, chiar daca acoperim aragazul cu folie de aluminiu, lasand doar ochiurile libere, tot se murdareste foarte tare. Asa ca in aceasta vara am copt vinetele la cuptor si am fost foarte multumiti de rezultat.
Pentru un castronel de salata, aproximativ 5-6 portii, avem nevoie de:
  • 2 vinete potrivite (cam 600 g)
  • zeama de la jumatate de lamaie
  • 2 catei usturoi
  • 3 linguri pasta de susan (tahini)
  • 3 linguri ulei
  • patrunjel
  • sare
Spalam vinetele si le coacem in cuptorul incins la 200 grade, intr-o tava tapetata cu hartie de copt, timp de 30 - 45 minute, pana cand vinetele sunt moi. Noi am copt mai multe vinete pe care le-am pus la congelator, daca tot incalzeam cuptorul :) Lasam vinetele sa se raceasca, le curatam si le lasam la scurs cateva ore.
Tocam vinetele marunt, ca pentru salata, si le amestecam cu pasta de susan, uleiul, usturoiul zdrobit, zeama de lamaie si sarea. Mixamcateva minute, dupa care adaugam patrunjelul tocat marunt. Potrivim de sare si am terminat salata, care are aproximativ 195 calorii la 100 grame.

2 comentarii:

produse naturiste spunea...

si pasta de susan de unde luam?>

Carmen spunea...

pasta de susan am gasit-o la MegaImage, la produse Bio.