miercuri, 3 august 2011

Dalboka


Daca eram in zona, era inadmisibil sa nu trecem pe la faimoasa ferma de scoici de langa Balcic. Ne documentasem putin inainte de a ajunge de pe siteul lor si de pe alte siteuri, asa ca eram cat de cat in tema cu ce vom gasi acolo. Va recomand cu caldura sa faceti un ocol daca treceti prin apropiere, nu neaparat doar pentru midii, dar si pentru celelalte preparate din peste, pentru drumul impresionant si locatia minunata. Restaurantul, pe langa oferta foarte bogata si diversificata de midii, are o multime de preparate din peste, pentru cei care nu agreaza scoicile :)
Dalboka este la vreo 40km de la granita cu Romania, intre Balcic si Vama Veche, langa localitatea Kavarna. Cu tot research-ul facut, am ajuns mai mult pe nimerite, pentru ca GPSul ne abandonase si nu eram prea lamuriti cu harta pe care o aveam, pentru ca sunt vreo 5 intrari de pe drumul principal spre Kavarna si nu stiam daca o alesesem pe cea buna. Noroc ca limbajul semnelor e universal si ne-am inteles cu niste bulgari, care ne-au ajutat sa ajungem la indicatorul de Dalboka.
Pana aici toate bune si frumoase, apoi am luat-o la vale spre restaurant. Drumul este de-a dreptul breathtaking, ai impresia ca se termina si vei cadea direct in mare, mai ales ca panta este foarte abrupta.
Restaurantul fermei de scoici este in partea dreapta, iar in stanga am inteles ca e un restaurant cu specific bulgaresc, dar de-astea se gasesc si prin alte zone, asa ca e neinteresant :)
Asezarea pe plaja, practic pe malul marii ii da un aer romantic si foarte linistit, unde mai pui ca faci si putina plaja pana vine mancarea :)
Am inceput cu mai multe aperitive: micul dejun al lui Neptun - un mix de pesti marinati si icre, creveti, rac de mare, ca de balta nu aveam, din pacate.


Am continuat cu o ciorba de midii, extraordinar de buna. Note to self: trebuie neaparat gasita reteta :)
Ca fel principal am luat asa: midii cu sos de vin, midii in sos picant - preferata baietilor, midii a la Burgas - cu orez, ca sa stinga iuteala de la cele in sos picant si rechin la gratar, ca sa variem putin. Toate foarte, foarte bune si mai mult decat suficiente pentru 4 persoane infometate. 



Nu va recomand sa mergeti pe la pranz, cand e foarte cald, pentru ca marea majoritate a meselor sunt afara si nu sunt umbrele, deci e o combinatie cam nefericita. Asta ar fi singurul minus pe care l-am observat la prima vizita, in rest totul e ok: mancarea, preturile, servirea. Sper sa mai trecem pe la Dalboka, pentru ca am vazut multe mancaruri interesante pe care as vrea sa le incercam, iar locatia este cu adevarat speciala :)

Printeaza (fara imagini)

Niciun comentariu: