joi, 30 iunie 2011

Prajitura cu Visine


Prima transa de visine din acest an s-a transformat intr-o delicioasa prajitura. Am facut o combinatie dintre o reteta pe care o aveam intr-o carte mai veche de bucate si niste idei pe care le mai vazusem pe net. Incercasem mai demult ceva asemanator, dar atunci nu am fost multumita de rezultat si nu v-am aratat reteta. De aceasta data combinatia a reusit mult mai bine, asa ca merita sa ajunga pe blog :)
Pentru o tava de 24x37, sau putin mai mica:
  • 200 g unt
  • 250 g faina
  • 250 g zahar fin
  • 200 g iaurt
  • 5 oua
  • 500 g visine fara samburi
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1 pliculet zahar vanilat
Amestecam untul cu zaharul si zaharul vanilat pana se omogenizeaza. Le mixam pana se dizolva zaharul complet, sau macar pe jumatate. Daca folositi zahar fin, se dizolva mult mai usor decat zaharul tos normal.
Separam ouale, iar galbenusurile le adaugam unul cate unul peste unt si mixam in continuare.
Batem albusurile spuma, iar faina o amestecam cu praful de copt.
Incorporam in unt cate 1- 2 linguri de faina, alternativ cu 1 - 2 linguri de albus, pana se termina ambele.
La sfarsit adaugam iaurtul si amestecam putin. Turnam compozitia intr-o tava unsa cu unt sau ulei si tapetata cu faina.
Dam la cuptor pentru 10 - 15 minute, la 180 de grade, pana incepe sa se inchege la suprafata, spre margini. Scoatem din cuptor, adaugam visinele pe deasupra si punem inapoi la copt pentru 25 - 35 de minute, pana trece testul scobitorii. Adaugand visinele dupa ce blatul este putin intarit, acestea nu se vor mai scufunda si vor ramane mai la suprafata.
Dupa ce se raceste, portionam, pudram cu zahar pudra si savuram prajitura care are aproximativ 280 calorii la 100 de grame.




4 comentarii:

Alice spunea...

ce bine arata, dar ce bnatate....
as face si eu, ca mai am visine....dar....of of of....mult dulce :))

Dulcegarii culinare spunea...

cat imi place !! arata minunat ! plina de culoare si parfumata tare...

Adela Zilahi spunea...

Foarte bine arata imi plac visinele am facut si eu o tura doar cu cacao... fetita mea mai mica adora visinele, ea papa visinele din prajitura iar pandispanul papa mama, asa este de darnica :)))) Puup si o seara placuta!

miremirc spunea...

foarte buuna :)