luni, 19 decembrie 2011

Turta Dulce Glazurata

Am vazut mai demult aceasta reteta la Bucatar Maniac si mi s-a parut extraordinar de frumoasa. Dupa ce am incercat-o mi-am dat seama ca e si extraordinar de buna :) Simplu de facut si cu aspect de milioane, turta dulce a fost alegerea noastra pentru Dulcea Romanie din aceasta luna, cu tema ghimbirul si prajiturele de Craciun, alese de Brandusa.
Pentru vreo 3 tavi (in jur de 60 bucati) am folosit:
  • 400 g zahar
  • 200 ml lapte
  • in jur de 1 kg faina 
  • 3 oua - separate galbenusurile de albusuri
  • 50 g untura (sau unt)
  • 250 g zahar pudra
  • 2 pliculete zahar vanilat
  • 2 pliculete bicarbonat de amoniu (amoniu pentru prajituri)
  • 3 lingurite scortisoara macinata
  • 1 lingurita ghimbir pudra
  • 3-4 cuisoare (macinate)
Incepem prin a carameliza 200 g de zahar la foc mic, pana tot zaharul este topit si are culoarea chihlimbarului. Turnam peste zahar 100 - 120 ml de apa calda. Combinatia e destul de violenta, va fi abur si va stropi, asa ca, aveti grija sa nu va ardeti. Lasam sa mai fiarba catreva minute, pana cand caramelul de dizolva in apa, iar apoi asteptam sa se raceasca.
Galbenusurile le amestecam cu laptele, restul de 200 g zahar, untura, bicarbonatul de amoniu, scortisoara, ghimbirul si cuisoarele. Incorporam si caramelul, iar dupa ce compozitia s-a omogenizat, incepem sa punem faina. Aluatul trebuie sa fie potrivit de tare, dar va ramane lipicios. Il invelim intr-o folie alimentara si il punem la frigider cel putin 4-5 ore. In poza de mai jos vedeti cum arata cand l-am scos de la rece.
Presaram faina pe masa de lucru si intindem bucati din aluat, in timp ce pe restul in pastram la frigider. In functie de cat de umflate si pufoase vreti sa fie formele de turta dulce, intindeti aluatul intre 0.5 si 1 cm grosime. Cu forme de decupat prajituri taiem aluatul si asezam bucatile de aluat in tava tapetata cu hartie de copt. Dam la cuptor pentru 5-10 minute, la 180 de grade. Cand sunt facute, turtele dulci vor fi inca putin moi, dar rumenite. Le lasam sa se raceasca pe o suprafata dreapta.
Batem albusurile spuma, iar cand aceasta s-a intarit adaugam zaharul pudra lingura cu lingura, mixand in contiuare. Cu aceasta glazura ungem bucatile de turta dulce pe toate partile si lasam sa se usuce, asezandu-le pe un singur rand, preferabil pe un grilaj. Dupa cateva ore, cand glazura s-a intarit, putem savura aceste prajiturele foarte aromate.




5 comentarii:

Emily spunea...

super turta dulce, arata minunat!
am vazut si eu reteta si-mi ramasese gandul la ea :)) te pup cu drag!

miremirc spunea...

Excelenta ! Imi place !

Carmen spunea...

Emily, multumesc! Chiar ca e o reteta de retinut :) Te pup!
Miremirc, multumesc, e exact turta dulce pe care o stiam de copii :)

Cristina spunea...

Delicioasa! Sarbatori fericite!

Carmen spunea...

Multumim la fel!