luni, 24 martie 2014

Paine cu Secara fara Framantare

Dupa succesul painii fara framantare, pe care am refacut-o de nenumarate ori, am decis sa incercam si o alta reteta, de data aceasta cu secara. Am facut cateva experimente pana sa ajung la reteta de aici, care mi se pare cea mai buna. Spre deosebire de reteta initiala, pe langa amestecul de faini, am adaugat si seminte, care pot fi puse in aluat fie de la inceput, fie la momentul pregatirii pentru coacere, daca cumva uitam de ele cand ne apucam de treaba :)

Pentru o paine de aproximativ 700g am folosit:
  • 150 g faina secara
  • 250 g faina alba
  • 1 lingurita sare
  • 1 lingurita drojdie
  • 3 lingurite seminte floarea soarelui + dovleac crude
  • 1 lingurita chimen
  • 1 lingurita susan
  • 1/2 lingurita mac
  • 350 - 400 ml apa calduta
Amestecam faina cu sarea si drojdia. Adaugam treptat apa si amestecam cu o furculita pana obtinem un aluat destul de moale. Daca aluatul este prea tare, adaugam mai multa apa. Putem adauga semintele acum, cat timp incorporam apa.
Acoperim vasul si il lasam la temperatura camerei (aprox 22-23 grd) pentru cateva ore, aproximativ 3-4 ore. Daca in camera este mai cald, putem sa il lasam mai putin la dospit.
Scoatem aluatul pe o suprafata presarata cu faina, putem adauga si semintele. Il framantam cu 3-4 miscari si ii dam forma dorita, apoi il punem intr-un vas tapetat cu hartie de copt si care poate fi acoperit. Lasam sa mai creasca 20-30 de min, apoi punem la cuptor, la 230 de grade acoperit, cam 30 min.
Scoatem capacul, micsoram temperatura la 210 de grade si mai lasam la copt 20 min, pana se rumeneste. Obtinem o paine cu miezul umed si cu coaja crocanta, numai buna de mancat cu peltea de gutui :)





Niciun comentariu: