vineri, 10 februarie 2012

Salata Waldorf

Creata pentru prima data la hotelul Waldorf (ulterior si Astoria) din New York undeva intre anii 1893 si 1896, aceasta salata e perfecta ca aperitiv la o petrecere sau poate reprezenta o masa light si delicioasa. Desigur, exista mai multe variante ale retetei, cu telina sau celery, cu sau fara struguri, cu maioneza, smantana sau iaurt, si, pentru cei care nu rezista, si cu putina carne de pui sau curcan.
Pentru vreo 3 portii am folosit:
  • o bucata de telina (vreo 600 - 700 g)
  • 200 g smantana (cu 12% grasime)
  • 300 g struguri
  • 2 mere
  • 50 g miez de nuca
  • 3-4 linguri ulei de nuca
  • zeama de la o lamaie
  • sare, piper
Dam telina pe razatoarea mare si o stropim cu zeama de lamaie ca sa nu-si schimbe culoarea. Taiem merele cubulete si le adaugam peste telina, impreuna cu nucile taiate grosier. Strugurii ii taiem pe jumatate si le scoatem samburii, daca avem rabdare :) 
Din smantana, ulei, sare, piper si restul de zeama de lamaie facem un dressing pe care il amestecam cu celelalte ingrediente. Asezam salata in boluri, decoram cu jumatati de miez de nuca si avem o salata americana, cu aproximativ 80 de calorii la 100 de grame.




3 comentarii:

FLORY spunea...

Arata tare apetisant,am trecut-o pe lista de "to do"!Pupici!

Unknown spunea...

un rasfat!

Adina spunea...

Eu de cand o am pe lista to do,multumesc ca mi-ai reamintit de ea.Pup