marți, 5 octombrie 2010

Scallion Pancakes


Reteta este preluata de pe blogul Laurei Adamache, cu mentiunea ca am prajit in ulei jumatate din pancakes, iar pe celelalte le-am pus la cuptor, ca sa fie mai dietetice. Singura problema ar fi ca am pierdut o parte din poze, si anume cele de la sesiunea foto finala. Din pacate, se mai intampla, dar sper ca nu prea des :) Aceasta este ultima reteta pe care am servit-o langa sosul tzatzichi si este un aperitiv foarte reusit.
Pentru aproximativ 10 - 12 pancakes avem nevoie de:
  • 400 g faina
  • 250 ml apa
  • codite de la ceapa verde (1 legatura mare sau 2 mici)
  • 6 - 8 linguri ulei
  • sare
Punem faina intr-un vas suficient de mare si turnam cate putin din apa clocotita. Amestecam cu o lingura de lemn la inceput, pana se incorporeaza cat de cat faina si pana se raceste suficient cat sa putem framanta cu mana. Framantam pana obtinem o biluta elastica, pe care o infasuram in folie si o lasam cam 40 de minute sa se odihneasca :)
Presaram faina pe suprafara de lucru si taiem din aluat bucatele de maxim 100 grame (cam de dimensiunea unui ou). Intindem prima bucata de aluat cu facaletul pana ajunge sa fie foarte subtire, iar apoi o ridicam si o intindem cu mainile, cu grija sa nu se rupa. Asesam din nou pe masa aluatul, il ungem un ulei, presaram sare si coditele de ceapa tocate marunt. Rulam compozitia, la fel ca pe o rulada, iar apoi formam o cochilie, cum se vede in poza.
Cu facaletul turtim cochilia pana ajunge la o grosime de aproximativ 0.5cm. Repetam operatiunea pentru toate bucatelele de aluat. Putem sa prajim in ulei, sau sa punem la cuptor. Pancakurile pe care le-am pus la cuptor le-am uns cu putin ulei, pentru ca sa nu se usuce prea tare. Tot ca sa nu se usuce, dupa ce le scoatem de la cuptor, le punem intr-un vas si le acoperim. Sunt foarte bune, atat calde cat si reci si au in jur de 350 calorii la 100 grame, varianta coapta.


Niciun comentariu: