duminică, 16 ianuarie 2011

Tigaie Picanta


Dupa ce ne-am revenit dupa mesele de la Revelion, de la care o sa va arat poze in curand, a venit momentul sa scoatem de la congelator o bucata sanatoasa de pulpa de porc :D Si nu ne-am oprit la un fel de carne, am adaugat si un piept de pui, si niste carnaciori, ca doar asa se face tigaia picanta. Ne-am inspirat din reteta noastra preferata de tigaie picanta, cea de la restaurantul La Bucur, de la Tineretului, unde, din pacate n-am mai ajuns de cam multa vreme.

Pentru 6 portii avem nevoie de:
  • 1 kg pulpa porc
  • 1 piept pui dezosat (500g)
  • 250 - 300 g cabanos
  • 500 g ciuperci
  • 2 - 3 ardei grasi verzi
  • 2 - 3 ardei grasi rosii
  • 1 ceapa
  • 4 - 5 ardei iuti (uscati sau proaspeti)
  • 1 pahar de vin alb
  • 3 linguri pasta de ardei
  • ulei pentru prajit (cam 50 ml)
  • sare, piper, boia
Taiem carnea de porc bucatatele potrivite si le prajim in uleiul incins cateva minute. Adaugam carnea de pui taiata la fel si le lasam sa se patrunda, amestecand din cand in cand. Intre timp pregatim legumele: ciupercile le lasam intregi daca sunt micute, sau le taiem pe jumatate pe cele mai mari, ceapa o tocam marunt, iar ardeii ii taiem cubulete.
Cand carnea e pe jumatate patrunsa, adaugam ceapa si mai lasam la calit cateva minute. Apoi adaugam ciupercile, ardeii, carnatii, ardeii iuti si vinul. Lasam fara capac sa se faca la foc mediu. Cand legumele sunt aproape gata, adaugam pasta de ardei, sare, piper si boia. Daca are prea mult sos, dati la cuptor vreo 10 minute la sfarsit, ca sa se rumeneasca.
Un fel de mancare consistent, care merge excelent cu mamaliga si muraturi, dar si cu un pahar de vin ca sa stinga iuteala :) Cat despre calorii, avem vreo 240 calorii la 100 de grame. Enjoy!




7 comentarii:

sara & Miki spunea...

Imi place... apetisant. O seara frumoasa.

Unknown spunea...

Ce pofta poti sa faci omului cu pozele astea...vai vai!
Arata delicios! As intra prin monitor numai sa iau o bucatica!

Carmen spunea...

Multumim si va ofer cu drag o portie virtuala :)
Aveam inca un comment de la Kata, care s-a pierdut, adica l-am publicat, dar nu mai apare nicaieri :( Credeti ca se poate recupera?

Laura spunea...

asta gatesc in seara asta :)))
multumesc tare tare mult de idee

Laura spunea...

am ramas datoare cu o rectificare: nu am gatit eu tigaia picanta ci Lucian, si a iesit atat de buna!!....
Carmen sa mai postezi retete de denul asta ca uite-asa mai scap si eu de gatit :-)))

Carmen spunea...

Laura, sa stii ca la reteta asta eu mai mult am facut pozele, ca Robert s-a ocupat :))
i think it's a guys thing :))))

Laura spunea...

Ce tare!!!
Deci mai multe retete de genul asta... guys thing :)))))))