vineri, 26 martie 2010

Mancarica de Fasole


Continuam seria retetelor de post cu o mancare usoara si rapid de facut, care mie imi aminteste de vara. Acum am avut fasolea congelata, dar abia astept sa incepem sa gasim legume proaspete la piata, sa facem si varianta originala :)
Reteta a fost atat de rapida, incat furnicutului nici nu i-a venit sa creada cand am zis ca am stins focul si totul e gata. Asa ca puteti incerca cu incredere chiar daca sunteti in criza de timp.
Cand tineti post, aceasta mancare poate fi un fel principal, dar la fel de bine poate fi servita ca o garnitura langa o friptura.
Am facut doar 2 portii, pentru care avem nevoie de:
  • fasole congelata (aproximativ 500g)
  • 2 morcovi
  • 1 ceapa
  • 1 radacina telina 
  • frunze de telina (am avut tot congelate)
  • 3-4 catei de usturoi
  • 2 rosii in bulion si jumatate de pahar de bulion
  • 1 ardei gras (am avut congelat)
  • 1 legatura patrunjel
  • sare, piper, ulei
Fasolea si ardeiul congelate au fost pregatite in casa, adica inainte sa le congelam fusesera oparite putin, asa ca timpul de fierbere nu era prea mare. Daca va cumparati fasolea congelata, urmati instrunctiunile de pe ambalaj privind timpul de fierbere.
Tocam marunt sau dam pe razatoare ceapa, morcovii si radacina de telina. Le punem la calit in 2-3 linguri de ulei si adaugam putina apa si sare ca sa fiarba.
Dupa vreo 5 minute, am adaugat fasolea si putina apa daca este nevoie. Am lasat sa mai fiarba inca 10 minute si am adaugat ardeiul tocat. Daca folositi ardei crud, il puteti adauga de la inceput, odata cu ceapa si morcovii, ca sa fiarba mai bine. Cum spuneam, ardeiul pe care l-am folosit noi era prefiert.
Lasam sa mai fiarba 5 minute pe foc, adaugam rosiile tocate, bulionul si usturoiul pisat. Potrivim de sare si piper si mai adaugam putina apa daca este nevoie. Adaugam si frunzele de telina intregi si le amestecam putin in mancare. Dam la cuptorul incins la 200 de grade si lasam sa se rumeneasca aproximativ 15 minute. Cand scoatem din cuptor, scoatem si frunzele de telina din mancare, mie nu imi plac sa ramana pentru ca dau un gust prea puternic. Adaugam patrunjelul tocat marunt si gata mancarica :)
Cand servim, presaram patrunjel proaspat tocat.
Mancarea aceasta este foarte light, are doar 95 calorii / 100 grame, asa ca o portie va avea in jur de 350 de calorii.



Printeaza reteta (fara imagini)

Niciun comentariu: