joi, 9 decembrie 2010

Mancare de Pui cu Praz si Masline


Ca sa fiu sincera, n-am prea mancat mancare de praz cu masline, dar cum maslinele sunt printre preferatele mele, am zis ca merita sa incercam aceasta reteta. Asa ca am pus mana pe cartea de bucate de la mama si am gasit o reteteta care ne-a suras si ne-am apucat de treaba... care nu a durat prea mult, pentru ca e o mancare destul de usoara. Desi in carte scria ca se serveste rece, va spun ca este foarte buna si calda, iar daca aveti niste paine proaspata pentru sos... well... foarte bine, pentru ca e delicios :)

Pentru 4 - 5 portii avem nevoie de:
  • cam 850 g carne de pui, noi am avut 2 pulpe si 2 aripi maricele
  • 5 - 6 tulpini de praz
  • 2 cepe
  • 300 g masline
  • 100 g pasta de ardei
  • 1 morcov
  • o bucata de pastarnac
  • 1 lamaie
  • 2 - 3 linguri ulei
  • 1 frunza de dafin
  • sare, piper
Pentru inceput taiem carnea, eventual curatata de pielite, in bucati potrivite pe care le condimentam cu sare si piper. Incingem 2 linguri de ulei intr-o cratita si prajim carnea pana se coloreaza putin. Daca risca sa se arda, adaugam jumatate de cana de apa si lasam sa fiarba inabusit.
Intre timp, tocam legumele marunt: prazul rondele si restul cubulete. Cand puiul este pe jumatate facut il scoatem din cratita si il tinem la cald. In sosul care a ramas de la pui calim ceapa si prazul cateva minute, dupa care adaugam morcovul, pastarnacul si pasta de ardei. Lasam sa fiarba la foc potrivit, mai adaugam din cand in cand apa daca e nevoie, pana cand legumele sunt aproape fierte. Punem inapoi puiul sa fiarba impreuna cu legumele ca sa se imprieteneasca :) si adaugam foaia de dafin.
Cand toate sunt fierte, potrivim de sare, adaugam maslinele si mancarica e gata. Se serveste calda sau rece stropita cu putina zeama de lamaie. Este delicioasa si are aproximativ 150 calorii la 100 de grame.



Niciun comentariu: