joi, 9 iunie 2011

Tortilla cu Cartofi Noi


In weekend am fost la pescuit, pe langa Bucuresti, unde ne-am relaxat, ne-am bronzat, mai mult sau mai putin cu tenta de arsura :) si nu in ultimul rand, am prins cativa pesti. Nu foarte multi, nu foarte mari, numai bine cat sa ne distram si sa avem cateva povesti pescaresti :)) Chiar daca am fost la peste, nu la picnic, n-am rezistat sa nu pregatesc un mic dejun la pachet, pentru perioadele in care pestii nu mai vroiau sa ne dea atentie. Azi va prezint prima reteta, poate va tenteaza pentru weekendul prelungit care urmeaza.
Pentru 6 portii avem nevoie de:
  • 3 cartofi noi potriviti (cam 350g)
  • 6 oua mari
  • 80 g cascaval
  • 3-4 felii kaiser (bacon)
  • 1 ceapa
  • 4 linguri ulei de masline cu ardei iute
  • sare, piper
Taiem cartofii pe jumatate si apoi felii cat mai subtiri. Daca sunt prea mari, puteti taia feliile pe jumatate, ca sa se patrunda mai usor. Tocam ceapa, incingem 2 linguri de ulei intr-o tigaie incapatorare si calim cateva minute ceapa impreuna cu cartofii.
Dupa vreo 8-10 minute, timp in care amestecam de cateva ori, adaugam baconul taiat fasii si calim inca 3-4 minute.
Batem ouale, impreuna cu putina sare si piper, iar apoi incorporam si cascavalul dat pe razatoare sau taiat marunt. Peste oua adaugam amestecul din tigaie si omogenizam cu grija. In tigaie adaugam o lingura de ulei si turnam "omleta" plina de cartofi. Lasam sa se prajeasca la foc potrivit 6-8 minute, pana este rumenita pe partea de jos, dar necoagulata in partea de sus.
Am ajuns la partea cea mai complicata, intorsul tortilliei :) Noi am folosit un platou, ceva mai mare decat tigaia. Am asezat platoul peste tigaie, si am rasturnat continutul din tigaie, in platou. Astfel partea rumenita a ajuns sus :) Adaugam o lingura de ulei in tigaie. Cu o miscare rapida si ferma am impins tortilla de pe platou inapoi in tigaie, deci portiunea care nu era coagulata a ajuns in contact cu tigaia. Phiu.. n-a fost usor, mai ales ca toate erau cam fierbinti :) Mai lasam 3-4 minute sa se rumeneasca si am rezolvat.
Aceasta tortilla este o mancare foarte consistenta, e buna calda sau rece si merge de minune langa o salata. Poate fi tinuta la frigider 1-2 zile si are aproximativ 220 calorii la 100 de grame, cat inseamna si o portie.



Si o poza de la pescuit... unde fiecare a fost pe cont propriu, cu unditele primite de la fratele furnicutului :)) Multumim Paul :)

Niciun comentariu: