duminică, 25 iulie 2010

Decoratiuni din Caramel

Cu mare intarziere, reusesc sa postez acest ghid despre cum se fac decoratiunile din caramel. Le-am folosit la inghetata de vanilie, dar am uitat ca nu le-am si prezentat :)
Am vazut ceva similar printr-o revista, nu imi mai amintesc care era, si m-am gandit ca sunt niste decoratiuni de efect si usor de facut. Si aceeasi compozitie puteti sa o folositi ca sa obtineti batoane de susan, sau migdale glazurate, dar asta intr-un alt episod :)
Pentru decoratiuni avem nevoie de:
  • 100 g zahar
  • zeama de la jumatate de lamaie
  • tigaie de teflon
  • hartie de copt
In primul rand ne pregatim zona de lucru, pentru ca dupa ce vom avea zaharul caramelizat trebuie sa ne miscam repede ca sa nu se raceasca si sa se intareasca in tigaie. Asa ca intindem o bucata de hartie de copt pe masa sau pe alta suprafata plana. Hartia de copt sa fie cam de dimensiunea unei tavi mai de la cuptor, ca sa fie loc pentru decoratiuni. Ne pregatim si o spatula, ca sa o avem la indemana.
Punem zaharul in tigaie si incalzim la foc mic. Dupa cateva minute zaharul de pe margini va incepe sa se topeasca. Adaugam zeama de lamaie si miscam tigaia mereu, ca sa ajunga si restul de zahar solid peste cel caramelizat si sa nu se incalzeasca prea tare doar o parte a zaharului. Nu trebuie sa lasam prea mult pe foc, imediat ce tot zaharul este dizolvat, caramelul este gata. Aveti mare grija pentru ca acest caramel este foarte fierbinte, are peste 100 de grade, desi arata foarte cremos si delicios.
Cu spatula, luam caramel si il lasam sa curga pe hartia de copt, "desenand" dupa talent si inspiratie, care la mine nu au fost la cote maxime :)) Daca se raceste caramelul prea tare si devine dificil de modelat, il mai lasam cateva secunde pe foc, ca sa se lichefieze, cat sa putem lucra cu el. Dupa ce am terminat de creat formele din caramel, le lasam sa se raceasca si sa se intareasca, iar tigaia si spatula le punem in apa, ca sa se dizolve zaharul. 
Formele din caramel se desprind foarte usor de pe harita de copt dupa ce s-au racit, si sunt gata de folosit pentru a decora dulciurile preferate. Iata si cum arata pe farfurie:


Printeaza reteta (fara imagini)

Niciun comentariu: