duminică, 12 decembrie 2010

Cous Cous cu Legume


Cum puiul aromat cerea si o garnitura mai fancy, am pregatit niste cous cous cu legume, picant si cu sofran. Ne-am amuzat foarte mult cand am pregatit cous cous-ul, pentru ca nu stiam de ce fel este, daca e prefiert sau nu. De ce nu stiam? Pentru ca pe ambajaj nu scria decat in greaca :D Si daca in Atena ne descurcam sa identificam cat de cat strazile scrise in alfabetul grecesc, am zis ca ne descurcam sa traducem si cum trebuie preparat cous cous-ul asta. Asa ca, dupa vreo ora, cu keyboardul trecut pe alfabetul grecesc si cu google translator la indemana, am descoperit ca era cous cous ne-prefiert, care trebuia fiert vreo 7 minute :))

Pentru 6 portii avem nevoie de:
  • 200 g cous cous uscat
  • 1 dovlecel
  • 1 ardei capia
  • 1 ceapa
  • 1 morcov
  • 400 ml supa de pui (sau apa)
  • 1 lingurita boia
  • 1 lingurita praf de sofran
  • jumatate lingurita nucoara macinata
  • jumatate lingurita chimen macinat
  • sare, piper
  • 2 - 3 linguri ulei pentru calit
In functie de ce fel de cous cous aveti, se lasa la muiat sau se fierbe, conform ambalajului. Noi l-am fiert in supa de pui, dar e ok si daca folositi apa.
Curatam si tocam marunt legumele si calim in ulei ceapa, morcovul si ardeiul. Cand sunt aproape patrunse, adaugam dovlecelul si dupa cateva minute si cous cous-ul scurs de apa. Daca mai e nevoie, adaugati putina apa, punem condimentele si lasam 2 - 3 minute sa se caleasca impreuna. Cam asta e cous cous-ul cu legume, o garnitura foarte buna langa o friptura de pui, care are aproximativ 100 calorii la 100 de grame.



Niciun comentariu: