vineri, 5 noiembrie 2010

Bors de Sfecla Rosie


Auzisem de mai multa vreme de bors sau ciorba de sfecla, vazusem prin unele reviste, pe unele siteuri, dar nu incercasem niciodata. Intr-o zi cu soare, fiindca aveam mai multa sfecla prin camara, am hotarat sa testam aceasta reteta, care s-a dovedit a fi o ciorbita foarte buna si cu o culoare unica. Reteta a fost creatie proprie, citisem cateva varainte, am luat ideile care mi-au placut din fiecare si le-am combinat cu succes, intraznesc sa spun :)
Pentru 5 - 6 portii avem nevoie de:
  • 1 sfecla mare sau 2 mici (cam 500g)
  • 2 - 3 morcovi
  • 1 ceapa
  • 2 - 3 cartofi (cam 400g)
  • 1 ou (poate lipsi pentru varianta de post)
  • bors cat de acru va place (500 - 800ml)
  • 2 linguri ulei
  • sare
  • leustean, patrunjel
Ciorba se face foarte usor, dar dureaza ceva mai mult sa fiarba sfecla. Curatam sfecla, o dam pe razatoarea mare si o punem sa fiarba in bors cel putin 30 de minute, pana cand e facuta. Daca nu este suficient bors cat sa acopere sfecla, completati cu apa.
Ceapa si morcovul tocate marunt se calesc in cele 2 linguri de ulei pentru 1 minut, iar apoi adaugam aproximativ 1.2 litri de apa, acoperim cu un capac si lasam la foc mediu. Dupa ce au fiert 15 minute, adaugam cartofii taiati cubulete. Cand legumele sunt aproape fierte, adaugam sfecla si borsul si mai lasam sa dea cateva clocote. Batem oul, punem peste el cateva linguri din ciorba, iar apoi il turnam in oala. Potrivim de sare, adaugam leusteanul tocat fin si luam de pe foc.
Ciorbita este foarte buna atat calda cat si rece, poate fi servita cu smantana sau simpla, cu niste patrunjel proaspat tocat. Si daca ne gandim ca are doar 35 calorii la 100 de grame, nu putem decat sa ne bucuram :)



2 comentarii:

sara & Miki spunea...

Mie imi place ciorba de sfecla rosie. In Rusia am mancat cea mai buna ciorba. Am cautat sa o reproduc cat mai aproape de original, asa ca daca vrei sa vezi si alta varianta, vino sa o vezi si pe a mea:
http://culoriledinfarfurie.blogspot.com/2010/07/ciorba-de-sfecla-rosie.html

Carmen spunea...

E interesanta reteta ta, cred ca o s-o incercam cu prima ocazie :)