luni, 26 mai 2014

Apple Pie Filling - Umplutura pentru tarta de mere

Sau cum sa pastrezi merele in exces :) Recent, am primit o cantitate substantiala de mere, prea multe pentru a fi consumate ca atare, iar pentru ca la congelator aveam deja mere rase, am incercat o alta varianta de conservare. Aceasta umplutura poate fi folosita cu succes la tarte, clasicele apple pies americane (reteta de tarta - click aici).
Pentru vreo 8 borcane (mici - 450ml) de umplutura am folosit:
  • 500g zahar 
  • 65g amidon de porumb 
  • 1 lingura scortisoara macinata 
  • cate 1 lingurita de cuisoare macinate, ienibahar macinat, pudra de ghimbir, nucsoara macinata 
  • 1 lingurita sare 
  • 1,250 litri de apa 
  • mere cat cuprinde (cam 8-12 mere maricele)
Curatam merele de coaja, le scoatem miezul, le taiem in 6 si apoi felii subtiri. Le asezam in borcane, fara sa le presam.
Dizolvam amidonul in 250 ml apa si amestecam cu restul ingredientelor pentru sirop. Punem la foc potrivit, si asteptam sa se ingroase. Turnam siropul fierbinte peste mere, scoatem aerul din borcane, eu am folosit coada unei linguri. Stergem bine gura borcanelor si le inchidem.
Punem borcanele intr-o cratita, le acoperim cu apa, cat sa depaseasca cu un deget capacul si le punem la foc, sa fiarba, cam 20 de minute. Le scoatem din apa firbinte si le lasam sa se raceasca. Ar trebui ca prin sterilizare capacele borcanelor sa se curbeze spre interior. Daca acest lucru nu se intampla, e bine sa folositi repede borcanele respective sau sa le tineti la frigider. Sterilizate, pot fi pastrate in camara timp de cateva luni.

Un comentariu:

coco spunea...

super, multumim!